Evenimentul zilei

Dum03292020

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Actualitate Anunt Primăria Chișinău va revizui contractele cu transportatorii privați ai rutelor de autobuz nr. 10, nr. 23 și nr. 28

Primăria Chișinău va revizui contractele cu transportatorii privați ai rutelor de autobuz nr. 10, nr. 23 și nr. 28

30 Decembrie 2019 - 

În prezent acestea sunt subvenționate din bugetul municipal, de rând cu liniile de profil gestionate de către întreprinderea municipală „Parcul Urban de Autobuze", transmite IPN.

În cadrul ședinței operative de la Primărie, primarul general Ion Ceban s-a arătat indignat că operatorii privați primesc subvenții din bugetul public municipal. Potrivit lui ruta urbană nr. 23, dar și cele suburbane, nr. 10 și nr. 28, sunt profitabile, astfel că municipalitatea ar trebui să revizuiască contractele încheiate cu respectivii operatori.
„Este un dezastru. Cineva a luat rutele profitabile de la municipalitate și noi încă le dăm bani pentru aceasta. Aflăm scheme de genul ăsta una după alta… Cine stă în spate? Topală Iurie stă în spate… Contractele trebuie reziliate”, a spus Ion Ceban la ședința operativă a Primăriei. Ion Ceban a mai spus că, în aproximativ o lună, pe aceste rute vor activa alți operatori de transport, publici sau privați.
Potrivit directorului Parcului Urban de Autobuze, Vitalie Copaci, ruta nr. 23 este administrată de compania „Valindicom”, iar celelalte două, nr.10 și 28, de „Ruta-Prim” (potrivit primarului, controlată de Iurie Topală, fost director al Căii Ferate a Moldovei). Contractele au fost semnate de municipalitate cu cele două firme în anii 2013-2014, din cauză că operatorul municipal de transport nu dispunea de unități suficiente pentru a face față fluxului de călători.
El a mai spus că respectivele linii de autobuz activează în aceleași condiții ca și cele gestionate de municipalitate. Respectiv, primesc subvenții din buget, întrucât costul real al unei călătorii cu autobuzul este de 10,5 lei. De asemenea, operatorii de transport vizați deservesc 14 categorii de călători care călătoresc gratuit sau cu abonamente la preț redus.
Solicitat de IPN, Iurie Topală, a declarat că nu mai administrează personal compania „Ruta-Prim”, dar că aparține familiei sale. El spune că de mai multe ori a făcut demersuri la Primărie să rezilieze contractul „fiindcă nu este convenabil”, dar „a fost rugat să mai reziste până la Anul Nou”, „până Primăria va găsi o soluție”. Iurie Topală spune că pierderile lunare directe pe cele două rute sunt de circa 60 de mii de lei, iar subvențiile pe care le primesc companiile private sunt de 2-3 ori mai mici decât cele pe care le are Parcul Urban de Autobuze.


Lasă un comentariu