Evenimentul zilei

Joi08222019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Sănătate Medicină alternativă Cum acționează EMOȚIILE asupra STĂRII DE SĂNĂTATE

Cum acționează EMOȚIILE asupra STĂRII DE SĂNĂTATE

30 Decembrie 2018 - 

Oamenii care au o stare bună de sănătate emoțională sunt conștienți de gândurile, sentimentele și comportamentele lor. Aceștia au învățat modalități sănătoase de a face față stresului și problemelor care sunt o parte normală a vieții, au o părere bună despre ei înșiși și au relații sănătoase. Cu toate acestea, în viața oricărei persoane se pot întâmpla lucruri care îi pot afecta sănătatea emoțională și pot deteremina sentimente puternice de tristețe, stres sau anxietate.

 

Factorii declanșatori ai unor emoţii puternice pot fi: concedierea de la locul de muncă, un copil care pleacă sau se reîntoarce acasă, confruntarea cu moartea unei persoane dragi, divorțul sau căsătoria, suferință provocată de o boală sau traumatism, promovarea obținută la locul de muncă, confruntarea cu probleme financiare, mutarea într-o casă nouă, nașterea unui copil.

Schimbările pozitive din viața unei persoane pot avea aceleași efecte ca și cele negative. Conexiunea dintre minte și corp poate fi explicată prin modul în care organismul reacționează și răspunde la modalitatea în care gândește, simte și acționează o persoană. Când un individ este stresat, anxios sau supărat, corpul său va încerca să-i transmită că ceva este în neregulă. De exemplu, hipertensiunea arterială sau ulcerul gastric s-ar putea dezvolta după un eveniment foarte stresant, cum ar fi moartea unei persoane dragi.

Semne fizice ale dezechilibrului sănătății emoționale ar putea fi: durerile de spate, modificarea poftei de mâncare, dureri toracice, constipație sau diaree, gură uscată, oboseală accentuată, dureri și disconfort general, hipertensiune arterială, insomnie (tulburări de somn), leșin, palpitații, probleme sexuale, scurtarea respirației, torticolis, transpirație, stomac deranjat, creșterea sau pierderea în greutate. Sănătatea emoțională precară poate slăbi sistemul imunitar, provocând răceli și alte infecțîi, în perioadele dificile din punct de vedere emoțional.

De asemenea, atunci când o persoană se simte stresată, anxioasă sau supărată ar putea să își ignore starea generală de sănătate, nu va mai face exerciții fizice, nu va mai consuma alimente hrănitoare sau nu își va mai lua medicamentele prescrise de medic.

Alte semne ale unui dezechilibru emoțional sunt abuzul de alcool, tutun sau medicamente. Probabil că pentru oricine poate fi dificil să discute despre sentimentele sale sau problemele personale cu medicul, dar specialistul își poate da seama că este ceva în neregulă, că pacientul său este anxios, stresat sau supărat doar uitându-se la el. Este important ca oricine să fie sincer cu doctorul dacă trăiește aceste sentimente. În primul rând, medicul va încerca să elimine eventuale alte probleme de sănătate și să se asigure că simptomele nu sunt biologice. Dacă semnele nu sunt cauzate de alte probleme de sănătate, se vor lua în calcul cauzele emoționale ale simptomelor.

Doctorul poate sugera diverse moduri de a trata simptomele fizice în timp ce va căuta soluții pentru îmbunătățirea stării emoționale de sănătate. Dacă sentimentele negative nu se ameliorează și sunt atât de puternice încât interferează cu activitățile desfășurate în mod normal de o persoană, este important să se expună medicului acest lucru. În acest caz, ar putea fi vorba despre o depresie majoră. Depresia este o boală care poate fi tratată cu ajutorul psihoterapiei, medicației sau cu ambele.

Cum poate fi îmbunătățită starea de sănătate emoțională

În primul rând, se va încerca stabilirea tipurilor de emoții și descoperirea factorilor declanșatori. Identificarea a ceea ce declanșează tristețea, stresul și anxietatea poate ajuta la gestionarea stării emoționale de sănătate. Iată câteva sfaturi utile în acest sens:

– Exprimați-vă sentimentele în moduri adecvate. În cazul în care stresul, tristețea sau anxietatea cauzează probleme fizice, menținând aceste sentimente în interiorul dumneavoastră puteți agrava lucrurile. Nu este nimic în neregulă să le spuneți celor dragi ce anume va deranjează. Cu toate acestea, rețineți că familia și prietenii nu pot fi în măsură să vă ajute și să se ocupe de sentimentele dumneavoastră în mod corespunzător. În aceste momente ar trebui să apelați la un ajutor din exteriorul familiei – psihoterapeut, medic de familie, duhovnic – pentru consiliere și sprijin pentru a vă îmbunătăți sănătatea emoțională.

– Trăiți o viață echilibrată. Încercați să faceți în așa fel încât probleme de la locul de muncă, școală sau cele de acasă să nu devină obsesive și să nu se transforme în sentimente negative. Asta nu înseamnă că trebuie să vă prefaceți că sunteți fericiți atunci când sunteți stresați, anxioși sau supărați. Este important să acordați atenția necesară sentimentelor negative, dar să vă concentrați pe partea pozitivă a viețîi. Ar putea fi util să scrieți într-un jurnal care sunt lucurile care vă fac fericiți sau vă liniștesc. Unii cercetători au confirmat că optimismul și perspectiva pozitivă asupra vieții ar putea îmbunătăți calitatea acesteia, dar și starea generală de sănătate. Încercați să găsiți modalități de a înlocui sau chiar înlătura unele dintre dintre lucrurile care vă stresează sau vă copleșesc.

– Încercați să fiți mai rezistenți și înțelepți. Persoanele care sunt mai rezistente pot face față stresului într-un mod sănătos. Rezistența poate fi învățată și consolidată prin diferite strategii: păstrarea unei atitudini pozitive și a respectului față de propria persoană, sprijin social, acceptarea schimbărilor și privirea lucrurilor în perspectivă.

– Relaxați-vă mintea și corpul. Relaxarea contribuie la echilibrul emoțiilor. Meditația ar putea fi o alternativă. Aceasta poate include stretching, respirație profundă sau chiar exerciții fizice. Medicul de familie v-ar putea ajuta cu sfaturi pentru a putea găsi metoda potrivită pentru dumneavoastră.

– Aveți grijă de dumneavoastră. Pentru a avea o stare de sănătate emoțională bună, trebuie să includeți în rutina zilnică mesele sănătoase, somn suficient și activitate fizică. Încercați să evitați cât de mult puteți tensiunile și stresul, supraalimentarea și abuzurile (droguri, alcool etc.).

Lasă un comentariu