Evenimentul zilei

Mie11132019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Interviu
08 Noi 2019
by  - 
Publicat în interviu

Cătălin Vasile este fondatorul și directorul general al Ritter Broker de Asigurare și Reasigurare SRL, companie înființată în urmă cu 9 ani de către el. Între timp a ajuns la o cifră de afaceri de 13,5 milioane lei și la 45 000 de polițe vândute în 2018. Nu a fost așa de ușor. A urmat cursurile Facultății de Studii Economice Europene, lucrând în paralel în industria auto iar ulterior în piața de brokeraj în asigurări. Ritter Broker oferea la început servicii de intermediere și consultanță în asigurări, dar, pe parcursul anilor, și-a extins serviciile financiare acoperind și intermedierea contractelor de leasing financiar și operațional, cât și cea a pensiilor private pilon III.

 

În prezent, compania lucrează cu peste 30 de societăți de asigurări, 12 companii de leasing financiar și operațional și 3 societăți de administrarea a fondurilor de pensii private pilon III. Din 2018, planul RITTER Broker prevede atât dezvoltarea sistemului de franciză la nivel național cât și creșterea vânzărilor prin intermediul agențiilor teritoriale existente.În acest moment, compania implementează un sistem de franciză, oferind clienților din orașe mai puțin dezvoltate din punct de vedere al sistemului financiar de asigurări și brokeraj, polițe de asigurări, de pensii private pilon III și oferte de leasing atent concepute pentru nevoile lor. Ritter lucrează cu 30 de societăți de asigurări, 3 societăți de administrare a pensiilor pilon III și 12 firme de leasing financiar și operațional. Puutând să ofere peste 1000 de produse financiare potențialilor clienți, inclusiv prin intermediul viitorilor parteneri de franciză. Dar să auzim chiar de la Cătălin Vasile cum a ajuns în toată această poveste a asigurărilor și cum se văd lucrurile în viitor, din perspectiva acestui domeniu.  

De ce asigurări? Este un domeniu pe care l-ați ales sau v-a descoperit el?

Am început activitatea în 2010 ca o afacere de familie complementară unor altor afaceri știind că pot să creez pe termen lung un serviciu de cea mai buna calitate în care clienții să poată primi cea mai buna consiliere raportata la riscurile asigurate versus preț. Ritter Broker are o istorie de succes în piața de intermediere din România, datorat abordării noastre unice de vânzare a produselor de asigurări ce include o creștere consecventă în fiecare an.

Care a fost momentul în care ați realizat că piața românească este pregătită pentru diversificarea gamei de produse de asigurări?

Ca orice piață în tranziție, cea din România prezinta multe provocări, dar și potențialul este diferit în comparație cu cel al țărilor dezvoltate, fiind departe de a atinge un nivel de saturație pe toate segmentele de asigurări. Piața este una foarte activă. În fiecare an apar produse noi de asigurare sau modificări ale produselor existente deja, principalul motiv fiind necesitatea și solicitările consumatorului.

A devenit piața românească de asigurări una matură, care este ferită de surprize? Care sunt perspectivele ei?

Piața locală a asigurărilor este caracterizată de un grad mediu de concentrare. Tendința rămâne orientată spre activitatea de asigurări generale ce deține o pondere de 79% însă se sesizează o consolidare a segmentului asigurărilor de viață ce înregistrează anual creșteri. Pentru următorii doi - trei ani direcția este una de identificare și implementare de măsuri pentru îmbunătățirea performanței și a eficienței activităților, reevaluarea canalelor de distribuție dar și rebranduirea.

Cum a compania într-o piață foarte concurențială și unde se plasează în acest moment?

A fost o creștere liniară, de la an la an, cu dezvoltări de puncte de lucru și consolidarea portofoliului propriu de clienți existent atât retail cât și corporate. Ritter Broker se situează momentan în clasamentul brokerilor activi din România, între pozițiile 70 și 80, conform datelor publice și ne dorim prin strategia de dezvoltare pe care o avem să ajungem la poziția 40 -50 până la finele anului viitor.

Care au fost cele mai mari provocări sau obstacole cărora a trebuit să le faceți față, până acum?

Piața europeană, inclusiv cea din România, a trecut printr-o serie de schimbări legislative în ultimul an, ce vor rămâne cel mai probabil în istorie. Printre acestea, se numără GDPR – Regulamentul Privind Protecția Datelor Personale și IDD – Directiva privind Distribuția în Asigurări, care pun accentul principal pe protecția consumatorului de asigurări și impune o serie de cerințe exigente în ceea ce privește pregătirea profesională a celor care activează în acest domeniu, astfel că ultimii ani, au fost cu provocări pentru toți jucătorii din piață.

Care sunt cele mai “exotice” produse pe care le oferiți?

În fiecare an încercam să ajungem cât mai aproape de nevoile clienților noștri, atât retail, cât și corporate, astfel că avem produse noi de la asigurarea riscurilor cibernetice, la cea a animalelor de companie, la asigurarea viței de vie și a pomilor fructiferi și până la cele pentru parcuri fotovoltaice și parcuri eoliene.

Sunteți unii dintre pionerii sistemului de franciză în sectorul financiar-asigurări. Este un model de afaceri care poate oferi succes celor care ar dori să aleagă acest domeniu?

Noi ne-am orientat atenția, pentru început, către zona de retail, service-uri auto, servicii imobiliare, agenții de turism sau servicii diverse care se adresează consumatorilor finali. Ritter Broker pune la dispoziția clienților servicii personalizate de asigurare de la toate societățile de asigurări prezente pe piața locală și nu numai, care vor acoperi multiple tipuri de asigurări, cum ar fi cea obligatorie a autovehiculelor (RCA) sau asigurarea pentru avarii și furt a autovehiculelor tip CASCO, plus multe altele. Oricine își dorește poate deveni francizat Ritter! 

06 Noi 2019
by  - 
Publicat în interviu

Trăim vremuri în care, în toate domeniile, tehnologia a devenit mai mult decât  un must have. În cazul de față vom vorbi despre acel moment când expertiza financiară întâlnește tehnologia de ultimă generație, pentru a-i ajuta pe comercianți să atingă adevăratul potențial al propriului business. Sunt multe companii gata să sară în ajutorul comercianților. Dar tot în cazul de față vom vorbi despre  Twispay, care urmărește să devină una dintre instituțiile financiare europene de top. Atuurile sale fiind tehnologia de ultimă generație și experții săi de talie mondială. Pentru a afla mai multe pe acest subiect am stat de vorbă cu Raluca Avram, Product Manager la Twispay, care ne-a acordat un interviu, punctând și cum va arăta piața de e-commerce în viitor, în România.

 

Raluca Avram, să zicem că cineva vrea să își deschidă un magazin online. Sau are deja unul. De ce ar avea nevoie de voi?

Metodele de plată și procesarea securizată a plăților reprezintă componente cheie, de care fiecare comerciant ar trebui să țină cont, indiferent dacă deține deja, sau intenționează să deschidă un eShop. Twispay vine în ajutorul acestor comercianți care vor să beneficieze de o platformă securizată și complet automatizată. Oferim servicii de acceptare la plata pentru tranzacțiile VISA sau Mastercard, procesăm plăți în toate monedele existente și oferim o varietate de metode alternative de plată.

Exceptând adresarea necesității de bază, procesarea plăților, Twispay mai oferă câteva avantaje competitive sub formă unor feature-uri, sau beneficii. Pe lângă focusul către securitate, care ar trebui să fie principalul factor de interes al tuturor procesatorilor de plăți, Twispay acordă o importanță deosebită experienței consumatorului. Dar și modului de gestionare a plăților de către clienții noștri. Oferim partenerilor noștri posibilitatea de a personaliza pagina de plată din punct de vedere vizual. Astfel ei vor oferi, la rândul lor, o experiență îmbunătățită. Pe lângă acest aspect, îndreptat către consumatorul final, punem la dispoziția magazinelor online un dashboard performant, care oferă o viziune clară asupra tuturor tranzacțiilor și KPI-lor de interes. Totodată, oferim posibilitate de plăți recurente (subscripții sau abonamente), printr-un singur click, sau chiar prin link, pentru clienții care nu doresc să adauge un shopping cart în website-ul lor. Foarte important de menționat este că, din România, Twispay  operează prin firma Capital Financial Services S.A, aceasta fiind o instituție financiară ce oferă servicii de plată și este licențiată de BNR. Pentru clienții noștri, unul dintre beneficiile acestei licențe este scutirea de la plată a TVA-ului.

Cum s-a ajuns la acest produs românesc dedicat pieței de procesare de plăți online din Europa?

Piața de eCommerce este în continuă dezvoltare, la fel ca și așteptările consumatorilor, tehnologiile, sau inovațiile. Spre exemplu, în România, piața de eCommerce a crescut cu aproape 30% în 2018, comparativ cu 2017, iar noi ne așteptăm la o creștere semnificativă și în 2019. La nivel global, cifra a fost la fel de semnificativă, aproximativ 20%. O dată cu creșterea pieței, nevoia de diferențiere crește și ea. Pe piața de servicii de procesare de plată din România nu am văzut o schimbare semnificativă în ultimii ani, astfel am simțit nevoia de a crea un produs care să le permită comercianților să țină pasul cu inovația, să le oferim mai mult decât o modalitate de procesare a plăților, să le fim un adevărat partener.

Cum crezi că va arăta piața de e-commerce în vitor, în România?

Cum spuneam mai devreme, și cum probabil dorește toată lumea, mă aștept la o dezvoltare în zona de inovație și de apropiere față de consumatori. Pe piața de eCommerce văd deja un focus mare în zona de personalizare, de experiențe de cumpărare, care sigur se va dezvoltă și mai mult. Vor apărea din ce în ce mai multe canale de vânzări: am observat deja o creștere rapidă a shoppingului pe rețele de socializare, iar smartphone-urile vor domină piața.

Inteligența artificială și realitatea virtuală vor fi prezente din ce în ce mai mult. Deja au apărut o multitudine de soluții ingenioase, care îți permit să vezi, direct pe mobil, cum ți-ar sta cu un anumit tip de machiaj, o pereche de ochelari, sau dacă livingul tău e destul de mare pentru o nouă canapea. De asemenea, mă aștept la schimbări legate de modalitățile și rapiditatea livrării și bineînțeles, de schimbări în zona de plăți. Cred că vom asista la o scădere drastică a plăților la ramburs și sper eu, la mai multă inovație în zona de plata online. Twipay este o instituție financiară, licențiată de BNR și listată în registrul instituțiilor financiare emitente de moneda electronică. Compania oferă un set complet de instrumente ce facilitează plata online pentru companiile din zona de eCommerce. În afara soluției tehnice propriu-zise, adică gateway-ul, printre soluțiile promovate se numără și servicii de acceptare la plată a tranzacțiilor Visa și Mastercard. Totodată, Twispay oferă procesare într-o multitudine de monede, dar și metode alternative de plata din întreagă lume.

Ce va urma, care este viitorul companiei?

Avem multe planuri și idei; în primul rând, ne dorim să îmbunătățim din ce în ce mai mult produsele noastre existente, să diversificăm metodele de plată și să ne adaptăm dinamicii și nevoilor noi ce apar în piață. De asemenea, din același motiv, ne-am propus și să creștem portofoliul nostru de produse. Credem și ne dorim ca relația cu clienții noștri să fie un parteneriat puternic, de aceea vrem să ne adresăm corespunzător nevoilor pe care aceștia le au. Astfel, în continuare, vrem să ne axăm, din ce în ce mai mult, pe flexibilitate și personalizare. Mai exact, pe dezvoltarea de produse și servicii cu specific în diferite industrii, dar și pe particularități individuale ale fiecărui client, unde este cazul.

Citeam undeva că v-ați propus să deveniți una dintre cele mai avansate companii digitale din spațiul Uniunii Europene. De ce acest target?

Rolul tehnologiei în viețile noastre este de neconestat. Stilul nostru de viață s-a schimbat, obiceiurile noastre s-au schimbat, iar companiile trebuie să se adreseze într-o altă manieră, una digitală. Noi, fiind un fintech, ne-am propus să aducem un grad ridicat de digitalizare pe piața de procesare a plăților online din Europa, dar mai ales din România. Un exemplu bun este noul nostru proces de onboarding dedicat potențialilor clienți, pe care îl vom lansa chiar la începutul lunii noiembrie. Prin acest proces de onboarding online, ne-am propus să reducem, cât mai mult cu putință, munca manuală și procesul birocratic de a deschide un cont. Twispay își dorește, nu doar să țină pasul cu viitoarele trenduri și inovații, ci să facă parte din categoria celor care le lansează.

Sunt românii receptivi la serviciile voastre?

Deși suntem prezenți în toată Uniunea Europeană și Elveția, avem foarte mulți clienți din România iar numărul de clienți Twispay a crescut în 2019 cu 49% față de 2018. Este adevărat că se simte și o nevoie de educație, dar în același timp există deschidere pentru ea. Am primit feedback plăcut din partea partenerilor noștri, mulți au fost foarte încântați de suportul și informațiile ajutătoare pe care le oferim, iar pe noi asta nu poate decât să ne bucure.

31 Oct 2019
by  - 
Publicat în interviu

Știați că peste 60% dinte români spun că nu sunt multumiți de viața lor și la capitolul stimă de sine România ocupă locul 47 din 53 de țări studiate? În acest context, expertul în parenting Urania Cremene a lansat, pe 1 octombrie,  #StimaDeSineContează - o campanie pentru sănătatea emoțională a României și Turneul de seminarii  „Stima de Sine la Copii - Principalul ingredient al succesului”. Această campanie își propune să ridice nivelul de conștientizare al părinților despre importanța creșterii copiilor cu o stima de sine sănătoasă, dar și să le ofere informațiile și instrumentele prin care o pot face ușor. Campania este susținută de Destiny Park, un proiect care se inspiră din teoria celebră a unui istoric olandez, Johan Huizinga, care susținea că jocul reprezintă fundația oricărei culturi și societăți. Din acest concept s-a ivit Destiny Park - locul unde lumea e în mâna copiilor, Urania Cremene fiind ambasadorul proiectului. Am aflat mai multe despre această campanie după ce am stat de vorbă chiar cu Urania Cremene.

 

Cum a venit ideea acestei campanii și de ce?

În realitate, această campanie a început acum 5 ani. Atunci am creat primul seminar gratuit cu care mi-am dorit să pot ajunge la cât mai mulți părinți din toate colțurile tării. Ce mi-am dorit a fost să le arăt părinților că se poate și altfel, că se poate să crești copii echilibrați, pornind de la emoțiile lor, de la nevoile lor reale.

Campania, în forma în care este ea acum, a apărut în urma finalizării noului seminar gratuit pe care îl prezint, alături de colegii mei prin toată țara, seminarul Stima de Sine – Principalul Ingredient al Succesului. Lucrând la acest seminar, mi-am dat seama că putem ajunge la și mai mulți părinți folosindu-ne de toate canalele media de care dispunem, în social media, TV sau radio. Dorim să ajungă acest mesaj la toți părinții din țară și, de ce nu, la cei plecați din țară.

Ce înseamnă, mai precis, în viziunea ta, sănătatea emoțională a României?

Ca să răspund la această întrebare, aș porni de la cea mai mică unitate de măsură a societății, adică individul, persoana. Era o vorba, că dacă un fruct e stricat, se strică tot coșul. La fel e și invers, dacă nu punem accentul pe fiecare copil în parte, pe creșterea lui echilibrată, nu avem cum să visăm la o schimbare în masă.

Schimbările mari încep cu pași mici. Dacă noi începem să lucrăm la sănătatea emoțională a fiecărui individ, avem toate șansele ca, crescând conștient, educând conștient această generație de copii, ea să contribuie la vindecarea noastră ca nație. Studiile ne arată că la nivel național, fenomenul neîncrederii în celălalt este foarte prezent. Adică românii nu au încredere în aproapele lor, mai departe de familie și câțiva prieteni sau rude. Și atunci, oare cum ai putea să clădești ceva dacă nu ai încredere în tine și în cei de lângă tine? Societatea e un mecanism. Dacă o rotiță scârțâie, mecanismul funcționează mai greu sau deloc. Și aici intervine stima de sine: cu cât oamenii ajung să se simtă încrezători în forțele proprii, să simtă că pot, că sunt buni așa cum sunt, că nu e o competiție de ”scapă cine poate”, cu atât ajungem să îi privim pe ceilalți cu încredere. Suntem unici, deci nu are cine să ne ia locul. Dacă copiii noștri ajung să se simtă iubiți și acceptați așa cum sunt, să se simtă buni, competenți, să aibă pasiuni pe care să le transforme în meserii și să fie foarte buni la asta, vor ajunge să înțeleagă că societatea, că să funcționeze, are nevoie de cooperare, nu de competiție nesănătoasă. Și, odată cu această nouă mentalitate, vor începe să construiască pentru binele comun, care ne ajută să ne fie bine și nouă, individual, și împreună, ca societate.

Care crezi că va fi impactul acestei campanii, la ce te aștepți?

Ce îmi doresc eu este să le arăt părinților ce este stima de sine, de ce este ea importantă, cea mai importantă pentru succesul copiilor, și care sunt instrumentele concrete cu care pot clădi o stimă de sine sănătoasă în copiii lor.

Îmi doresc să creștem o generație de copii care pot, stiu și vor să vindece Romania de neîncredere. Îmi doresc o țară în care copiii noștri să se simtă acasă și noi alături de ei, de asemenea.  Deja oamenii ne scriu în număr mare, campania a început să prindă rădăcini în mintea și în inimile lor. Părinții sunt din ce în ce mai interesați de importanța stimei de sine în viața copilului. Acum, să crești un copil nu mai este despre supraviețuire, fizic vorbind. Nu mai este doar despre hrană, îmbrăcăminte sau un acoperiș deasupra capului. Este despre adaptare la tot ce ne aduce viața. Lumea este într-o continuă schimbare, lucrurile se modifică constant cu o viteză uimitoare, așa că darul cel mai de preț pe care îl putem face copilului este chiar ăsta: capacitatea de a se adapta la schimbare, de a ști să se ridice când e jos. Să ajungă un adult echilibrat, pe picioarele sale, un adult fericit, de ce nu.

Spui că generațiile noi au nevoie de ajutor. Dar generațiile vechi cum s-au descurcat?

Generațiile vechi s-au descurcat așa cum au putut, cu ce au avut la îndemână. Ce au făcut ei a fost să supraviețuiască. Acum 50-100 de ani, făceai mai mulți copii ca să te asiguri că măcar 1 sau 2 vor supraviețui. Și îi creșteai așa cum puteai. Nu se punea problema de fericire sau bunăstare, ci de supraviețuire și crearea de comunități care să se sprijine între ele.

Este o vorbă: ”e nevoie de un sat ca să crești un copil” și acest lucru era adevărat acum ceva vreme. Părinții, cei care deveneau părinți, erau susținuți de cei din jur: aveai o moașă care să te ajute după naștere și care te vizita, aveai o doică care să vină să te ajute cu cel  mic, aveai bunici, mătuși și vecini cu care creșteai copiii cumva...la un loc. Acum te trezești părinte și nu prea mai are cine să te ajute. Bunicii, dacă îi ai sau dacă sunt în același oraș cu tine, au și ei serviciul lor. De mătuși și vecini, nu mai vorbesc. Majoritatea sunt plecați prin toată țara sau prin toată lumea chiar.Iar această lipsă a ”satului” care să te ajute se resimte. Acum avem atâtea roluri de îndeplinit, ca părinți, că, de cele mai  multe ori simțim că situația ne scapă de sub control. Lumea crește și se schimbă cu o viteză senzațională și noi, părinții, trebuie să ținem pasul cu ea. Și uneori e greu. De aceea am format,  în jurul seminariilor și metodologiei pe care am creat-o, All about parenting, o comunitate de părinți conștienți care își asumă creșterea lor și a copiilor lor. O comunitate de părinți care simt din ce în ce mai mult că nu sunt singuri.

Tu cum te-ai descurcat cu stima de sine, de-a lungul timpului?

La fel ca și cei din generația mea, nici eu nu am fost o privilegiată a sorții.  Am fost crescută după standardele acelor vremuri, cu aceleași ”tehnici de parenting” de atunci. Ba chiar mai mult, crescută fiind de un tată colonel, dur și o mamă perfecționistă până în cel  mai mic detaliu, am resimțit și eu ce înseamnă să te lupți cu imperfecțiunea ta.

Să fiu mai concretă. Îmi amintesc când i-am spus tatălui meu că mă las de leadership și mă apuc de parenting. După ce i-am explicat pe larg ce înseamnă asta, concluzia lui a fost: ”O tâmpenie! Noi n-am făcut parenting și uite la tine și la fratele tău! Sunteți perfecți!". Nu am avut atunci curajul să-i spun că sunt departe de-a fi perfectă. Că lucrez la mine de mulți ani și că mai e mult de reparat și reconstruit la mine.  Că sunt ca un șantier pe dinăuntru. Nu am știut cum să îi spun că tot ce-am obținut până atunci a fost prin motivație externă, prin comparații, prin perfecționism, prin muncă nu neapărat deșteaptă. Că am sacrificat relații și echilibrul meu personal. Târziu am înțeles că la mine e mult de muncă, nu la ceilalți. Și asta a început acum vreo 10 ani, când m-am trezit.

Acum 10 ani am descoperit în Amos, fiul meu, cel mai mare profesor. Nu există creștere mai rapidă decât cea alături de propriul copil. În acești 10 ani am crescut enorm și mai am o grămadă. Iar această creștere este strâns legată de lucrul la stima de sine. Despre această creștere vreau să le vorbesc părinților, vreau să le arăt că se poate. Că putem face asta pentru noi și pentru copiii noștri.

Nu cumva stima de sine are legătură și cu stabilitatea emoțională a unei țări? Din punct de vedere politic, social etc?

În acest moment, situația la noi în țară nu este una nu prea îmbucurătoare.  67% dintre români au o stimă de sine mai scăzută decât a unui american de rând, să zicem. Aceste statistici, ne duc pe locul 47 când vine vorba de încrederea în forțele proprii. Locul 47 din 53 de țări care au participat la studiu.

Acest studiu al psihologului Daniel David, cel mai extensiv de până acum despre psihologia poporului român, ne oferă statisticile de mai sus: suntem fruntași la lipsa stimei de sine.Acum imaginează-ți o țară în care fiecare om, sau măcar cei mai mulți dintre oameni, se cunosc pe sine, își cunosc punctele forte, știu unde sunt ei cei mai buni și unde pot aduce valoare. Așa arată o țară în creștere. Un om cu stimă de sine sănătoasă este un om care înțelege că singura competiție care contează este competiția cu el însuși. E un om conștient că, pe zi ce trece, trebuie să devină o variantă din ce în ce mai bună pentru el. Dacă fiecare medic, florar, bucătar, profesor s-ar educa constant în direcția creșterii personale, fară să se mai compare cu ceilalți sau fară a încerca să îi saboteze pe ceilalți, țara ar evolua odată cu ei. Gândește-te la  semințele de copaci: unii sunt făcuți să fie tei, alții stejari… E la fel și la copii: important este să iți crești copilul pentru ceea ce este el în esență, nu pentru ceea ce vrei tu să fie. Să îl vezi în unicitatea lui, cu defecte și calități. Combinația asta dintre ele ne face unici, ne face ceea ce suntem, de fapt. Imaginează-ți o țară în care nu mai mergem pe principiul ”să moară și capra vecinului” ci am gândi în termeni de câștig-câștig… Am începe să construim știind că alegerile noastre au un impact semnificativ asupra celorlalți din societate și că, până la urmă, ceea ce oferim se întoarce la noi sub o formă sau alta. Dacă fiecare om ar avea încredere în valoarea lui și ar înțelege că alegerea lui contează, lucurile ar arăta altfel. Nu ar mai exista, că veni vorba de sfera politică a țării, acel ”nu votez, că oricum votul meu nu contează, oricum nu se schimbă nimic”. Responsabilitatea și încrederea în propriile alegeri se construiesc pornind de la o stimă de sine sănătoasă.

Și la nivel mondial se observă o scădere a stimei de sine – potrivit analiștilor occidentali – datorată în primul rând fluctuațiilor geopolitice , de conjunctură, etc. Este un fenomen mondial în creștere?

Stima de sine scăzută nu este o caracteristică a persoanelor care nu au succes, sau care nu au ceea ce se crede în popor a fi succes. Stima de sine săazută este acea voce din mintea noastră care critică tot ce facem și care ne face să credem că nu merităm să avem succes, să fim fericiți.  E vocea aceea care ne face să punem la îndoială ceea ce suntem și felul în care acționăm și ne face să așteptăm mereu aprobare că da, e bine. E micul monstruleț care se hrănește cu like-uri, cu share-uri sau cu laude goale. În ultima vreme, oamenii confunda din ce în ce mai mult stima de sine cu imaginea de sine. Stima de sine este ceea ce rămâne după ce dispar toate aprecierile din exterior, like-urile și laudele, confirmările care vin de la ceilalți.

Imaginea de sine ne face dependenti de părerea celorlalți despre noi. Dacă te chinui să îți clădești o imagine, o mască pe care să o afișezi ca să atragi atenția celor din jur, unde mai rămâne adevăratul TU? Se merge din ce în ce mai mult în direcția uniformizării: aceleași haine, același machiaj, aceleași tipare de gândire. Oamenii vor să semene din ce în ce mai mult cu cei pe care îi admiră și ajungi să vezi în jur doar copii, fără să mai ai habar care e originalul.  Ne comparăm viețile cu ale celorlalți și încercăm să obținem din ce în ce mai mult din ce au ei.

Ce înseamnă mai exact o schimbare sănătoasă? Căci dacă vorbim  despre mentalități, multe sunt moștenite.

Schimbarea, în esență, e un proces care cere efort, care cere educație. De multe ori, e un proces dureros, pentru că ne face să ne accesăm latura vulnerabilă iar noua ni s-a spus de generații că a fi puternic înseamnă să te arăți cât mai puțin vulnerabil. Cred că un prim pas important ar fi să înțelegi că nu orice mentalitate, orice idee, e neapărat bună, doar pentru că a fost valabilă generații la rând. Lucrurile se schimbă, lumea se schimbă iar noi trebuie să ne adaptăm ca să facem față schimbării. Acum ceva zeci de ani, femeilor gravide li se recomanda să fumeze ca să nască un copil relaxat. Tot în acele perioade, se recomanda să îți săruți copilul doar în somn, ca să nu devină răsfățat. Un exemplu clasic este faptul că în foarte multe țări, chiar și în SUA, drepturile animalelor au fost votate înainte de drepturile copiilor. Părinții aveau drept de viață și moarte asupra copilului. Oare câte dintre aceste lucruri ni se mai par firești acum?

O schimbare sănătoasă este o schimbare care aduce un plus de valoare calității vieții, per ansamblu. Iar când vine vorba de parenting, schimbarea sănătoasă ar fi să începem să ne vedem copiii ca pe viitori adulți, ca pe un viitor în sine, și să-i tratăm ca atare. Iar această schimbare sănătoasă despre care vorbesc eu e o schimbare studiată temeinic, vreme de mulți ani, cu rezultate vizibile și măsurabile. Schimbare sănătoasă ar fi să ne privim copiii ca pe viitori adulți cu un loc de muncă în serviciul celorlalți și să ne întrebăm: ”Cum aș vrea să îmi vorbească medicul meu peste câțiva ani? Cum aș vrea să mă trateze șoferul de autobuz? Ce aș vrea să aud de la copilul meu când va fi adult și eu voi fi în vârstă?”. Ei bine, va spune și se va comporta așa cum a fost învățat să o facă. Alegerea e a noastră dacă îi respectam, ca să învețe să respecte, dacă le vorbim cu răbdare și empatie, ca vorbească la rândul lor la fel, și dacă noi clădim în ei iubire sau frică, astfel încât să își construiască relațiile mai încolo în funcție de aceste două lucruri.

Stima de sine începe în primul rând de acasă. O asemenea campanie este necesară în primul rând părinților?

Stima de sine începe, într-adevăr, acasă. Acolo se pun bazele, de la naștere începând. Da, e muncă de vindecare și de educare. Întâi, părinții trebuie să înțeleagă că stima de sine e importantă pentru succesul copilului, pe termen lung. Că e un factor care influențează radical fericirea și echilibrul viitorului adult. Și, până la urmă, asta ne dorim, nu? Să creștem copii echilibrați, cu stimă de sine sănătoasă, care să aibă succes și care să fie fericiți. Legat de acest aspect, primesc des această întrebare: ”Pot eu oare să cresc un copil cu stima de sine sănătoasă, daca stima mea de sine este...nu prea bună?”. Răspunsul este DA, poți. Nu e niciodată târziu să îți reclădești stima de sine și nu e niciodată târziu să începi să lucrezi la stima de sine a copilului tău.

Și nici prea devreme, aș vrea să adaug, pentru că noi ne naștem cu o stimă de sine bună, ne iubim așa cum suntem când suntem copii. Ce au de făcut părinții este să aibă grijă, să protejeze acea stimă de sine folosindu-se de toate tehnicile și instrumentele pe care le au la îndemână. Avantajul pe care îl avem noi acum, părinții de azi, e că avem la îndemână extraordinar de multe materiale de educare. Avem acces la informație mai mult decât în orice altă perioadă de timp. Multe dintre aceste materiale sunt chiar gratuite. Tot ce trebuie să facem este să înțelegem unde avem de lucrat, ce avem de schimbat în bine și să ne asumăm schimbarea.

Și pentru asta sunt eu aici, eu și echipa mea. Să contribuim la această schimbare, să punem la dispoziție părinților piesele necesare cu care să completeze puzzle-ul numit ”Stima de Sine a copilului”. Asta este educația la care se referă ”cei 7 ani de acasă”, educația despre o viață echilibrată, valoroasă pentru tine și pentru comunitate, educația despre responsabilitate și fericire. Iar fară încredere în tine, fară stimă de sine, aceste lucruri sunt greu de obținut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28 Oct 2019
by  - 
Publicat în interviu

Poate că i-ați întâlnit pe acești tineri, uneori, pe stradă, în București. Și recunoașteți că, unii dintre voi, aflați în graba zilnică, i-ați ignorat sau, poate, chiar le-ați aruncat priviri de genul „Ce mai vreți și voi de la mine!”. Știți cum se spune: „Nu omorâți mesagerul”...Iar în cazul de față, acei tineri care vă abordează uneori pe stradă, în numele UNICEF, sunt mai exact Mesagerii UNICEF. Rolul lor este foarte important: să convingă un număr cât mai mare de oameni să susțină financiar activitățile UNICEF în beneficiul copiilor. De ce? Pentru ca împreună să oferim tuturor copiilor un viitor mai bun. A fi Mesager UNICEF reprezintă un fel de job altfel pentru tineri, un job care îi învață să se pregătească pentru viață. De fapt, cel mai bine ar fi să aflați chiar de la un Mesager UNICEF - Cătălin Nicușor Ungureanu (student la Marketing) ce face mai exact. S-ar putea să considerați răspunsurile lui prea optimiste pentru România - o țară cu înclinație pesimistă, dar haideți să vedem! E bine de știut...

 

În primul rând, te rog a ne spui câte ceva despre tine: cum ai devenit student la Marketing, de unde ești, dacă ai mai lucrat înainte, care sunt câteva dintre pasiunile tale?

Am devenit student la Marketing din întâmplare, am plecat spre București cu gândul să dau la Limbi Străine, în tren m-am gândit dacă vreau 100% facultatea aceea și mi-am dat seama că răspunsul este nu. Așa că am rămas fără opțiuni...și prima opțiune care mi-a venit în minte a fost partea de Afaceri, așa am devenit student la Marketing. Sunt din Urlați, Prahova. Nu am mai lucrat înainte de UNICEF. Îmi place să citesc, să ascult muzică și să job biliard.

Cum ai aflat de Mesagerii UNICEF și cum ai ajuns practic în echipa lor? Care a fost cel mai important argument care te-a determinat să te alături echipei?

Am aflat de job de la prietena mea, care lucra aici, iar din dorința de a petrece mai mult timp împreună m-am alăturat echipei. Ea a fost argumentul final.

Rezonai dinainte cu misiunea UNICEF? Ce știai despre organizație?

Nu știam aproape nimic, în afară de faptul că ajută copiii. Cu timpul am înțeles misiunea UNICEF și am ajuns să o iubesc.

Cum s-au desfășurat lucrurile din momentul în care ai fost primit în echipă? Presupun că mai întâi ai fost...trăinuit și apoi ai ieșit "pe teren". Cum a fost prima zi de lucru?

Într-adevăr, mai întâi este trainingul, iar apoi este "proba de o oră". O oră pe teren cu echipa în care încerci să faci ce fac și ei. La probă mi-a tremurat mâna pe pix, eu fiind la baza introvertit. Am trecut peste și totul a devenit mult mai simplu în a doua zi.

Cum reacționează oamenii atunci când îi abordezi? Ai putea să dai exemple de tipologii de răspunsuri și reacții pe care le primești?

Sunt mulți oameni care nu mă bagă în seamă, e normal, poate au o zi mai grea. Sunt destul de mulți care spun că nu au timp sau că se grăbesc. Sunt mulți care se opresc să asculte ce am de zis.

Relatează-ne o întâmplare memorabilă, o interacțiune cu un om de pe stradă care te-a impresionat, o reacție care te-a marcat.

Am avut o interacțiune cu o femeie, care nu dorea sub nicio formă să asculte ce am de spus, deoarece știa cum funcționează modul nostru de donație prin debit direct. Și îi era frică de acesta, a avut o întâmplare mai nefericită legată de date bancare. Totuși, ceva a făcut-o să îmi dea o șansă, să mă asculte. Ne-am așezat pe o bancă și am discutat în jur de 15 minute, atât despre proiect, cât și despre viețile noastre, în timp ce completam formularul de donație. La final mi-a mulțumit și m-a strâns în brațe.

Care a fost cea mai dificilă situație în care ai fost pus și cum ai reușit să-i faci față?

Nu pot să spun că am avut parte de situații dificile. Poate au fost, însă nu atât de importante încât să le rețin.

În ce zone din București lucrezi? Există zone cu oameni mai receptivi și mai puțin dispuși să te asculte?

Am lucrat la aproape toate gurile de metrou din București (unde am primit aprobare să ne desfășurăm activitatea), plus în destul de multe centre comerciale. Ca outdoor cele mai productive zone pentru mine sunt Piața Victoriei și Aurel Vlaicu. Pentru indoor Auchan Titan.

Dincolo de lucrurile pe care trebuie să le știi strict pentru a fi un bun mesager UNICEF, ce te-a învățat acest job?

Interacțiune umană, cum să lucrezi într-o echipă, cum să conduci o echipă, să devin o persoană de încredere și responsabilă.

Spune-ne, pe scurt, cum decurge procedura în cazul în care un om pe care îl abordezi este de acord să devină susținător UNICEF prin debit direct?

Completăm împreună mandatul de direct debit cu datele lui de identificare și codul IBAN. Stabilim împreună suma donației. Semnează, îi ofer copiile de pe mandat, o scrisoare de mulțumire pe care îi scriu numele lui și un breloc ce reprezintă copii pe care îi ajută. Ne strângem mâna și ne mulțumim pentru ceea ce facem fiecare.

Ai recomandat acest job și altora? Prieteni, cunoscuți, familie...

Am recomandat și încă recomand persoanelor tinere pe care le cunosc.

Apropo de familie și de prieteni, ce părere au ei despre ceea ce faci? Te-au susținut, ai fost și descurajat?...

Toți m-au susținut, au o părere foarte bună despre ceea ce fac.

Tu cum percepi această activitate pe care o faci pentru UNICEF?

Importantă pentru dezvoltarea României.

Cum crezi că vede lumea această modalitate de strângere de fonduri?

Majoritatea sunt dornici să ajute, vor să fie și ei parte din schimbarea României.

Care sunt planurile tale de viitor, după ce vei termina facultatea? Ce fel de loc de muncă ți-ar plăcea să ai? Cu ce fel de oameni ți-ar plăcea să lucrezi?

Îmi doresc să ajut oamenii în continuare, lucrez și acum pe partea asta, atât în UNICEF, cât și în celelalte lucruri pe care le fac.

Vei rămâne apropiat de cauza UNICEF? Cum vezi viitorul României? Ești o persoană optimistă?

Voi rămâne întotdeauna alături de cauza și de echipa UNICEF. România se schimbă în bine zi de zi. Sunt optimist.

23 Oct 2019
by  - 
Publicat în interviu

Un artist este plin întodeauna de surprize. Majoritatea plăcute, pe care le dăruiește publicului său. Dar când e vorba despre surprizele pentru sine, acestea nu sunt întotdeauna numai lapte și miere. Ne-am obișnuit cu Dana Nălbaru cea cunoscută drept fostă membră a trupei HI-Q, ori Dana cea care își începea cariera de muzică solo în 2004 și care a lansat de-a lungul timpului noi single-uri. Și ne-am obișnuit și cu Dana cea implicată în tot felul de proiecte remarcabile. Cum ar fi campania „Redescoperă iubirea cu Dana Nălbaru“, care a fost lansată în octombrie 2018, în Bucureşti. Dana Nălbaru a lansat la Pro TV, în aprilie 2019, prima dintre cele patru compoziţii din proiect, sub forma unui clip cinematic, „Uitarea“, produs (ca și celelalte clipuri) de Dragoş Bucur, în care vorbește  despre iubirea uitată sau despre iubirea la vârsta a treia.

În afara bucuriei de familie pe care o trăiește alături de copii și de soțul său Dragoș Bucur, Dana a avut și ea parte de momente mai puțin plăcute în viață. Momente din care a învățat, care au modelat-o. Cum anume? Aflăm dintr-un scurt interviu pe care Dana ni l-a acordat, răspunsurile ei fiind mai mult decât emoționante. Și poate nu întâmplător descoperim azi  mesajul de iubire și viață al Danei, deoarece astăzi este ziua ei - La Mulți Ani, Dana Nălbaru!

***

Dana Nălbaru ai lansat o platformă care te provoacă să îți amintești să te iubești pe tine. De unde a pornit acest lucru și de ce? Se spune că ai făcut-o după ce ai trecut prin cele mai cumplite momente ale tale…

Ca fiecare om am avut și eu parte de momente mai puțin plăcute în viață, momente din care am învățat, care m-au modelat. Dar nu doar datorită acestora sunt omul care sunt azi, ci și datorită celor frumoase și a oamenilor care mi-au fost alături la bine și la rău. Ideea acestei campanii nu a venit ca o nevoie de a mă exprima eu în vreun fel în fața celorlalți, ci în urma mesajelor primite din partea celor care mă urmăresc. Aceste mesaje aveau un element comun și anume faptul că cei care îmi scriau doreau să știe cum sau ce am făcut pentru a-mi găsi echilibrul emoțional. M-am gândit la această întrebare, am descompus în minte părți din trecutul meu și mi-am analizat evoluția pentru a putea oferi un răspuns cât se poate de obiectiv. Apoi, am pornit pe acest drum, cu Redescoperă Iubirea, în ideea în care poate sunt mai mulți oameni care au nevoie de un sprijin, de înțelegere, de un sfat.

Subliniai de curând că ai trimis în lume videoclipul cinematic regizat de Dragoș, care se numește Uitarea. Și că îți e foarte drag, pentru că vorbește despre o perioadă foarte delicată din viața noastră, bătrânețea. Și că ai început cu bătrânețea pentru că ți se pare că iubirea la bătrânețe este cea mai încercată. În România, sau peste tot în lume?

Uitarea” este primul videoclip, a urmat apoi „Drama” și vor mai urma două - cele care vorbesc despre iubirea în adolescență și copilărie. Da, am început cu Uitarea pentru că mi se pare cea mai grea etapă din viața unui om și datorită societății în care trăim, societate care nu încurajează neapărat ideea unei vieți lipsită de griji la bătrânețe. Nu știu dacă peste tot în lume e la fel, nu trăiesc în altă parte, dar știu sigur că văd în jurul meu bătrîni care nu își permit să fie fericiți, pentru care viața a devenit doar o așteptare a morții. Ori eu cred că viața poate fi frumoasă și plină de iubire și veselie chiar dacă ai ajuns la vârsta a treia.

Este România, în momentul de față, o țară pândită de pericolul de a suferi de handicap emoțional?

Cred că e speranță, că stăm mai bine decât alte țări, dar că dacă lăsăm lucrurile să evolueze în această direcție și nu ne vom ajuta unii pe alții, există un mare risc de a ne pierde, da.

Ce vrei și ce nu vrei de la viață?

Ce vreau eu? Vreau să fiu sănătoasă iar acest lucru îl doresc pentru toată lumea, începând cu copiii mei, vreau să văd cât mai puțină suferință și vreau să văd mai multă iubire. Mai multă sinceritate. Mai multă bucurie. Ce NU vreau? Păi, nu vreau să uit vreodată cine sunt!

Ce mesaj ai avea pentru societatea românească de azi?

Societatea e formată din oameni și, oricât de nasol ar suna pentru unii, eu îmi aduc aminte cu plăcere de momentele în care băteam la ușa vecinilor dacă rămâneam fără ceapă, pe vremea lui Ceaușescu. Nu spun ca a fost ușor sau că asta ar trebui să se mai întâmple, vreau să spun că îmi plăcea acea unitate între oameni, care, probabil, se născuse din lipsuri… O încredere mai mare în cel de lângă tine, o relaxare, mai multe zâmbete necondiționate - asta aș recomanda în ziua de azi.

Ai fost implicată și ești în tot felul de campanii de ajutorare, în general cu copii: din familii defavorizate, copii cu afecțiuni complicate și așa mai departe. De ce? Adică de ce continui să faci acest lucru și de ce l-ai început?

Eu nu gândesc că trebuie să ajut pe cineva pentru ceva…pur și simplu o fac. Așa îmi vine să fac. E ce simt.

Planuri de viitor?

Iarna aceasta este plină pentru mine. Lansez zilele acestea o serie de episoade Redescoperă Iubirea, niște interviuri video în care voi avea invitați oameni normali, care au fost încercați de viață și care au reușit să rămână optimiști, constituind astfel un exemplu pentru cei de lângă ei. Apoi, voi lansa un CD cu muzica de iarnă și o carte cu povești pentru copii. De asemenea, lucrez la organizarea unui turneu național Redescoperă Iubirea, turneu pe care îl programez de ceva timp. Dar, toate la timpul lor…

 

 

01 Iul 2019
Publicat în interviu

Deputatul și politologul Igor Munteanu a acordat un interviu pentru „Evenimentul Zilei” în care a vorbit despre o serie de aspecte ce țin de sfera securității R. Moldova, de dosarul transnistrean și unele aspecte bilaterale care ar putea decurge din activitatea recentă a noii clase politice conducătoare de la Chișinău. Vă invităm să citiți interviul integral:

01 Iul 2019
Publicat în interviu

Premierul Maia Sandu ne-a acordat în exclusivitate un interviu pentru „Evenimentul Zilei”, în care am discutat despre o serie de chestiuni ce țin de bucătăria internă a reformelor pe care cabinetul său dorește să le implementeze în R. Moldova, dar și unele aspecte importante ce țin de adeziunea externă a R. Moldova la drumul european și relația cu statele vecine cu care are proiecte comune. Vă invităm să citiți integral interviul:

03 Iun 2019
Publicat în interviu

Arbitrajul este o metodă alternativă instanțelor de judecată de a soluționa litigiile. În situația în care instanțele de judecată din Republica Moldova sunt aglomerate, arbitrajul este un instrument la care recurg tot mai mult companiile din domeniul economic.

Evenimentul Zilei, ediția de R. Moldova, a realizat un interviu cu Irina Selevestru, președinta Arbitrajului Internațional de pe lângă Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova (ALARM), în care dânsa a explicat cum anume funcționează o curte de arbitraj, ce tip de litigii rezolvă și care sunt avantajele acestei modalidăți de soluționare a cauzelor. Redăm în continuare interviul integral:

30 Mai 2019
by  - 
Publicat în interviu

Suzanne Wise a început să lucreze în domeniul tutunului  în 1989, când s-a angajat la Gallaher Group. După 17 ani, a trecut la industria alimentară și sectorul feroviar. În 2017, a revenit la „prima dragoste”, tutunul.

03 Mai 2019
Publicat în interviu

Președintele PPDA Andrei Năstase a vorbit într-un interviu în exclusivitate pentru Balkan Insight și EvZ Moldova despre posibilitatea alegerilor anticipate și despre cum decurg discuțiile cu PSRM pentru o eventuală majoritate parlamentară. Vă invităm să citiți integral interviul:

03 Mai 2019
Publicat în interviu

Lidera PAS Maia Sandu a vorbit într-un interviu în exclusivitate pentru Balkan Insight și EvZ Moldova despre care sunt prioritățile în perioada următoare și despre cum decurg discuțiile cu PSRM pentru susținerea pachetului anti-oligarhic. De asemenea, președinta PAS ne-a mai oferit și o serie de detalii despre viitorul economic al R. Moldova în relația cu UE și FMI. Vă invităm să citiți integral interviul:

22 Apr 2019
Publicat în interviu

Purtătorul de cuvânt al PPE, Siegfried Mureșan, a oferit un într-un interviu pentru EvZ Moldova în care a vorbit despre fondurile pe care UE le-a acordat în ultimii ani Chișinăului, despre situația politică din R. Moldova și care ar fi scenariile pentru rezolvarea ecuației pentru alegerea unei noi majorități parlamentare.

21 Feb 2019
Publicat în interviu

Lidera PAS, Maia Sandu, a vorbit într-un interviu în exclusivitate pentru EvZ Moldova, înaintea scrutinului de duminică, despre care au fost cele mai grave probleme cu care s-a confruntat opoziția în această campanie, despre cazul otrăvirii cu mercur, sau implicarea Moscovei și pericolul „transnistrizării” R. Moldova.

25 Ian 2019
Publicat în interviu

Directoarea Centrului de Investigații Jurnalistice din Moldova (CIJM), Cornelia Cozonac, a vorbit într-un interviu pentru portalul Balkan Insight despre cele mai mari probleme cu care se confruntă jurnaliștii din R. Moldova. Situația din ce în ce mai grea este determinată de mai mulți factori precum concentrarea instituțiilor media în mâinile politicienilor, lipsa de finanțare, abuzuri și nu în ultimul rând de campania electorală pentru alegerile parlamentare ce vor avea loc pe 24 februarie. Toate aceste probleme sunt relevate pe larg în interviul de mai jos:

Pagina 1 din 4