Evenimentul zilei

Vi11152019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Interviu Sunt asigurările un domeniu pe care îl alegi? Povestea unei profesii și provocările ei moderne

Sunt asigurările un domeniu pe care îl alegi? Povestea unei profesii și provocările ei moderne

08 Noiembrie 2019 - 

Cătălin Vasile este fondatorul și directorul general al Ritter Broker de Asigurare și Reasigurare SRL, companie înființată în urmă cu 9 ani de către el. Între timp a ajuns la o cifră de afaceri de 13,5 milioane lei și la 45 000 de polițe vândute în 2018. Nu a fost așa de ușor. A urmat cursurile Facultății de Studii Economice Europene, lucrând în paralel în industria auto iar ulterior în piața de brokeraj în asigurări. Ritter Broker oferea la început servicii de intermediere și consultanță în asigurări, dar, pe parcursul anilor, și-a extins serviciile financiare acoperind și intermedierea contractelor de leasing financiar și operațional, cât și cea a pensiilor private pilon III.

 

În prezent, compania lucrează cu peste 30 de societăți de asigurări, 12 companii de leasing financiar și operațional și 3 societăți de administrarea a fondurilor de pensii private pilon III. Din 2018, planul RITTER Broker prevede atât dezvoltarea sistemului de franciză la nivel național cât și creșterea vânzărilor prin intermediul agențiilor teritoriale existente.În acest moment, compania implementează un sistem de franciză, oferind clienților din orașe mai puțin dezvoltate din punct de vedere al sistemului financiar de asigurări și brokeraj, polițe de asigurări, de pensii private pilon III și oferte de leasing atent concepute pentru nevoile lor. Ritter lucrează cu 30 de societăți de asigurări, 3 societăți de administrare a pensiilor pilon III și 12 firme de leasing financiar și operațional. Puutând să ofere peste 1000 de produse financiare potențialilor clienți, inclusiv prin intermediul viitorilor parteneri de franciză. Dar să auzim chiar de la Cătălin Vasile cum a ajuns în toată această poveste a asigurărilor și cum se văd lucrurile în viitor, din perspectiva acestui domeniu.  

De ce asigurări? Este un domeniu pe care l-ați ales sau v-a descoperit el?

Am început activitatea în 2010 ca o afacere de familie complementară unor altor afaceri știind că pot să creez pe termen lung un serviciu de cea mai buna calitate în care clienții să poată primi cea mai buna consiliere raportata la riscurile asigurate versus preț. Ritter Broker are o istorie de succes în piața de intermediere din România, datorat abordării noastre unice de vânzare a produselor de asigurări ce include o creștere consecventă în fiecare an.

Care a fost momentul în care ați realizat că piața românească este pregătită pentru diversificarea gamei de produse de asigurări?

Ca orice piață în tranziție, cea din România prezinta multe provocări, dar și potențialul este diferit în comparație cu cel al țărilor dezvoltate, fiind departe de a atinge un nivel de saturație pe toate segmentele de asigurări. Piața este una foarte activă. În fiecare an apar produse noi de asigurare sau modificări ale produselor existente deja, principalul motiv fiind necesitatea și solicitările consumatorului.

A devenit piața românească de asigurări una matură, care este ferită de surprize? Care sunt perspectivele ei?

Piața locală a asigurărilor este caracterizată de un grad mediu de concentrare. Tendința rămâne orientată spre activitatea de asigurări generale ce deține o pondere de 79% însă se sesizează o consolidare a segmentului asigurărilor de viață ce înregistrează anual creșteri. Pentru următorii doi - trei ani direcția este una de identificare și implementare de măsuri pentru îmbunătățirea performanței și a eficienței activităților, reevaluarea canalelor de distribuție dar și rebranduirea.

Cum a compania într-o piață foarte concurențială și unde se plasează în acest moment?

A fost o creștere liniară, de la an la an, cu dezvoltări de puncte de lucru și consolidarea portofoliului propriu de clienți existent atât retail cât și corporate. Ritter Broker se situează momentan în clasamentul brokerilor activi din România, între pozițiile 70 și 80, conform datelor publice și ne dorim prin strategia de dezvoltare pe care o avem să ajungem la poziția 40 -50 până la finele anului viitor.

Care au fost cele mai mari provocări sau obstacole cărora a trebuit să le faceți față, până acum?

Piața europeană, inclusiv cea din România, a trecut printr-o serie de schimbări legislative în ultimul an, ce vor rămâne cel mai probabil în istorie. Printre acestea, se numără GDPR – Regulamentul Privind Protecția Datelor Personale și IDD – Directiva privind Distribuția în Asigurări, care pun accentul principal pe protecția consumatorului de asigurări și impune o serie de cerințe exigente în ceea ce privește pregătirea profesională a celor care activează în acest domeniu, astfel că ultimii ani, au fost cu provocări pentru toți jucătorii din piață.

Care sunt cele mai “exotice” produse pe care le oferiți?

În fiecare an încercam să ajungem cât mai aproape de nevoile clienților noștri, atât retail, cât și corporate, astfel că avem produse noi de la asigurarea riscurilor cibernetice, la cea a animalelor de companie, la asigurarea viței de vie și a pomilor fructiferi și până la cele pentru parcuri fotovoltaice și parcuri eoliene.

Sunteți unii dintre pionerii sistemului de franciză în sectorul financiar-asigurări. Este un model de afaceri care poate oferi succes celor care ar dori să aleagă acest domeniu?

Noi ne-am orientat atenția, pentru început, către zona de retail, service-uri auto, servicii imobiliare, agenții de turism sau servicii diverse care se adresează consumatorilor finali. Ritter Broker pune la dispoziția clienților servicii personalizate de asigurare de la toate societățile de asigurări prezente pe piața locală și nu numai, care vor acoperi multiple tipuri de asigurări, cum ar fi cea obligatorie a autovehiculelor (RCA) sau asigurarea pentru avarii și furt a autovehiculelor tip CASCO, plus multe altele. Oricine își dorește poate deveni francizat Ritter! 

Evzmd.md

Website evzmd.md

Lasă un comentariu