Evenimentul zilei

Vi11222019

ActualizatMie, 15 Mai 2013 12pm

Back Sunteți aici:Special Monden Artă, fashion, creativitate: Povestea unui brand internațional care i-a cucerit pe români

Artă, fashion, creativitate: Povestea unui brand internațional care i-a cucerit pe români

14 Octombrie 2019 - 

"Singurul brand internaţional care a pus arta în centrul afacerii", aşa descrie dr.Friedrich Wille ceea ce a devenit, în timp, mai mult decât un business și un nume - FREYWILLE. De la Moscova la New York, din Paris și până la București, magazinele FREYWILLE sunt, de fapt, păstratoare ale unor mici-mari opere de artă.

 

Bijuteriile brandului sunt produse manual din email şi aur de 24 de carate, inspirate fiind din picturi celebre sau perioade istorice. În prezent, compania are colecţii de bijuterii "cu artă", printre acestea fiind şi una dedicată sfinxului, simbolul central al brandului. Pionier în crearea de bijuterii emailate prețioase, brandul are sediul la Viena, Austria din 1951. Michaela Frey este fondatoarea companiei, căreia i se va alătura ulterior dr. Friedrich Wille. În această fabrică, meșteșugul este acum perpetuat în jurul Simonei Grünberger-Wille, soția lui Friedrich Wille și director artistic al companiei. Este secondată de o echipă de designeri, și maeștri în aur și email. Din 1994, colecțiile de bijuterii aduc un omagiu artiștilor europeni - Klimt, arhitectul austriac F. Hundertwasser, Mucha, Schiele și așa mai departe. Iar dacă anul trecut, colecția de bijuterii și “lucruri” fine din mătase i-a fost dedicată, inspirativ, lui Van Gogh, anul acesta Gaugain este cel care aduce suflul de Tahiti (una dintre perioadele creative semnificative ale artistului) în noua colecție FREYWILLE. O nouă colecție celebrată de curând la  București. Le Chateau a fost gazda evenimentului cu semnificație: FREYWILLE a aniversat 10 ani de prezență pe piața din România, timp în care a transmis mesajul său legat de emoție și frumos.

Creăm teme filosofice, sărbătorim valori

Cu magazine aflate în orașe, cum ar fi Los Angeles, Londra, Paris, Istanbul, Moscova, Beijing și Hong Kong, compania are o producție limitată și exclusivă, care merge mână în mână cu distribuirea în propriile magazine și buticuri de pe glob. Crearea bijuteriilor este îmbinată cu geniul artistic și artizanal, iar succesul brandului a crescut rapid în ultimii ani. Despre acest succes, chiar și despre era tehnologiei și despre, de ce nu, latura emoțională a acestui business ne-a vorbit, colocvial, dr. Friedrich Wille (foto), la o cafea. Chiar în incinta unuia dintre  magazinele din București ale brandului, aflat la parterul hotelului Radisson Blu din București.

Dr. Wille s-a alăturat mai întâi companiei în calitate de contabil autorizat, ulterior a devenit partener - deoarece i-a plăcut șansa de a lucra internaționa, iar în plus și-a descoperit talentul pentru artă și marketing. În anii 70, am dezvoltat piața europeană pentru companie. După moartea Michaelei Frey am cumpărat compania și am decis să-mi asum întregul risc de a dezvolta bijuterii complet influențate de educația mea umanistă. Astfel, în anii 90, am creat o frumoasă colecție egipteană, urmată de o colecție greco-romană. Președintele Fundației Claude Monet mi-a cerut să creez o colecție care să-i aducă un omagiu artistului - este în continuare foarte reușită. Ulterior au fost omagiați Gustav Klimt, Hundertwasser și Alphonse Mucha. Creăm teme filosofice, sărbătorim valori. Mereu m-a interesat viața intelectuală, care oglindește stilul meu personal și viitorul nostru artistic”, spune Friedrich Wille, proprietar și CEO al mărcii, totodată copil teribil al bijuteriilor create cu artă.

Sunt necesari doi ani pentru nașterea unei colecții la care tehnica de emailare conferă loc luminozității și intensității culorilor. Aplicate delicat, strat după strat, culorile metamorfozează treptat smalțul prețios. Sutele de operații sunt realizate manual. Apoi, piesa este setată” în aur de 24 de carate sau aur solid de 18 carate. În cele din urmă, universul FreyWille vine în cercei, pandantive, brățări, inele, eșarfe din mătase...„Începem întotdeauna prin a studia tema sau artistul care ne-a inspirat. După o perioadă de studiu intens ia naştere o temă. Apoi se stabileşte direcţia de dezvoltare în materie de design şi pe care o testează pe bijuterii de diferite dimensiuni şi forme...”, povestește dr.Wille.

Secrete creative...

Emailul este practic un amestec extrem de fin de pulbere de sticlă și culori minerale, aplicat pe o bază din oțel în straturi succesive și tratat termic în cuptoare speciale, la peste 800 de grade Celsius.

Specialiștii FREYWILLE testează îndelung fiecare nuanță în parte. Pentru a se asigura că rezultatul final respectă întrutotul designul inițial. În urma fiecărei tușe de pensulă, bijuteria trebuie introdusă din nou în cuptor pentru fixarea culorii respective pe suportul din sticlă. La final, decorul din email este finisat manual și i se adaugă o montură placată sau fabricată cu totul din aur masiv. Iau naștere astfel pandantive, cercei, brățări, instrumente de scris. Dar și accesorii din piele și mătase naturală. După cum subliniază domnul Wille, ca în cazul oricărei lucrări de artă, nu se lucrează cu stocuri, iar seriile în care sunt produse bijuteriile FREYWILLE sunt întotdeauna limitate. De ce FREYWILLE în România? “E simplu: Sunteţi o ţară europeană!”, răspunde, franc, dr. Wille. Sunteţi aproape de Austria, Franţa şi alte ţări romanice, precum Italia, Spania. Noi, austriecii, cred, totuşi, că înţelegem mult mai bine ţările din estul Europei decât celelalte ţări vestice. Românii sunt receptivi şi îşi dau seama rapid de oportunităţile de pe piaţă".

„Bijuteriile sunt întotdeauna foarte emoționante. Cu desenele noastre artistice cu atât mai mult. Așa că dorim ca clienții noștri să se bucure de noi și cu noi toată viața!”, mai adaugă Friedrich Wille.  Care ar fi un portret-robot al clienților brandului? Răspunsul domnului Wille este la fel de franc: ”Femeia sau bărbatul care doresc să își arate individualitatea, gustul, cultura, exclusivitatea, educația înaltă, iubirea pentru frumusețe, artă și estetică. Cineva sigur de sine nu dorește să fie ostentativ, ci mai degrabă să arate un gust individual și un sentiment pentru cultură. Timp de multe secole, Viena a fost capitala unui mare imperiu al Europei. A atras mulți artiști să trăiască și să lucreze acolo. Fiind vienez, mi-am dorit întotdeauna să dau creațiilor noastre o notă austriacă. Dar, venind dintr-o țară cu o anumită istorie, respectul față de alte culturi și națiuni face parte din filosofia mărcii noastre!”.

E pregătit brandul pentru viitorul supertehnologizat? Da, e prezent online, e focalizat în mod constant la cum își poate creşte vizibilitatea. Dincolo de finanțe, macroeconomie și alți termeni care ne pun cu picioarele pe pământul afacerilor, rămâne lumea eterică a artei, a emoției. Ca și Gaugain, și FREYWILLE caută spații, cu o anumită „aură culturală“, potrivită cu filosofia brandului. Dar, despre toate acestea vom mai sta de vorbă cu Friedrich Wille,  acest om care, printre altele, nu se consideră un slujitor al bogaților, ci un admirator al celor care iubesc frumosul și îl ”achiziționează” tocmai pentru arta de a fi...frumos.

Evzmd.md

Website evzmd.md

Lasă un comentariu